Sunday, February 22, 2009

Mer cybercrop

Jag har hunnit göra lite fler bidrag till Scrappiz cybercrop trots att vi hade fullt hus med kalasgäster igår. Först är det en LO och ett kort som är gjort efter samma skiss. Utmaningen var att man skulle använda skissen två gånger. Jag valde även att använda samma papper till båda.

Mönstrade papper från October Afternoon och American
Crafts. Stjärnan är nån form av ghost shape, har fått den
i en swapp så jag vet inte var den kommer ifrån.


Mönstrade papper från October Afternoon och American
Crafts. En rubon från Hambly, tre brads och thickers Giggle
från American Crafts som jag duttat med chalk på.

Nästa utmaning var att göra en LO utan att använda mönstrade papper, man fick bara använda cardstock och dekorationer.
Vit och rosa cardstock, en ticket från Jenny Bowlin,
punchinella
, två knappar med floss, Just the Edge från
Bazzil, en metallpil, en QK fjäril, rubons från Making
Memories och lite Kaiserbling.


Sista kortet är gjort till en utmaning som kallas "Skiss Nostalgi". Man fick plocka valfri skiss från scrappiz galleri och använda. Jag valde denna, och såhär blev mitt kort.
Mönstrade papper från Junkitz och Dream Street
papers, ruggade och chalkade kanter, den gröna
kanten har jag skurit till med Fiskars skärmall,
svart floss och ett chipboard-hjärta från Heidi Swapp.

No comments: