Sunday, February 8, 2009

10 månader

Igår kväll hade jag massa tid att pyssla när dottern var hos en kompis och sonen somnat. Jag gick igenom min inspirationsmapp och surfade på dom sidor där jag brukar hitta inspiration men nada. Bad Anna-Carin om hjälp och fick då den här skissen som hon hade i sin inspirationsmapp. Det är Jenny som gjort den fina skissen.
Och såhär blev min LO. Det är sonens 10 månaders LO. Jag pillade med den en bra stund och var på väg att ge upp men så visste jag ju att Anna-Carin ville se vad jag gjort så då kämpade jag på en stund till och lyckades få den klar. Det mönstrade pappret bakom fotot var nog dubbelt så stort från början men jag skar under resans gång bort centimeter för centimeter av det.Mönstrade papper från Scenic Route och October
Afternoon. Rubriken är gjord med thickers och QC
Studio, skylten har jag klippt själv för hand, är en
svart fotomatta bakom den. På de mönstrade papprena
har jag använt charcoal chalk.

No comments: