Monday, December 29, 2008

Årets julkort

Jag har varit själv hemma med sonen idag och har då passat på att kolla igenom vilka foton som ska framkallas. Ska bara beskära och fixa lite också sen åker beställningen iväg. Hittade i alla fall en del alster som inte är visade här än. Börjar med årets julkort. Gjorde likadana julort till alla i år också.Stämpelmotiv från Whipper Snapper Design färglagt
med distresser, mönstrat papper från MME, utstansad
stjärna från QK (lånat av snälla AC), band och så stickels
på julgranskulorna.


Gjorde tidigt i höstas en LO med dotterns släktträd på. Hade precis fått hem mitt QK Studio skinimini och ville använda det. Det visade sig vara lite jobbigt att stansa all info så jag övergick till att skriva för hand. Hade dessutom inte rymts så mycket info annars.

Rubrik thickers daquari, text QK Studio, primablommor
blad och fjärilar stansade med QK och i mitten av
blommorna sitter Kaiser Pearls.

Och så ett kort till kompisar som fick en dotter i somras. Ihopkastat på en kvart. Men resultatet blev bra tycker jag, inte alltid det blir bättre bara för man håller på länge.
Mönstrat papper från MME, rubrik med thickers
daquari, fjärilen har jag fått i en swapp och sen
3D-lackat. Slutligen är det Kaiser Pearls mitt i de
bruna "blommorna".

Sist ut är ett kort till barnens kusin som blev 1 år i november.
Igelkotten är en stickers från Penny Black, rubrik i
vinylthickers och rubons från Miimo, mönstrat
papper från
American Crafts
, hjärta från Heidi Swap
och svart
Just the Edge
.

No comments: