Sunday, December 21, 2008

Julpyssel

Dottern och jag pysslade med julklappar här i fredags. Tryckte på disktrasor som hon ska ge bort i julklapp. Vi har tryckt med textilfärg och skumstämplar och sen har jag strukit på baksidan (höll på halva kvällen, 5 minuter kan kännas som en evighet när man stryker) Hon passade på att fota själv och såhär blev resultatet.Jag passade på att trycka en till sambon som alltid glömmer torka bordet när han diskar.Jag gjorde ju en LO i början av veckan som jag blev ruskigt nöjd med. Är Maltes 6 månaders LO. Jag gör en LO varje månad om honom där jag skriver om vad som hänt i utvecklingen under månaden som gått, tar med hur han sover och äter, vikt, längd och annat kul. Jag har använt en skiss från Peterlina, närmre bestämt den här.
Och såhär ser min Lo ut.
Mönstrat papper från October Afternoon, rubonsblommor
från Hambly , thickers typsnittet daquari till rubrik och
lite brads.

1 comment:

Anna-Carin said...

Snygga fonter, färger och stämplar, undrar vem som har lånat ut dem? ;-)