Monday, May 28, 2007

Inget scrappat

Överlevde helgen i stugan, jobbade med sand och grusskottning till plintarna som gjöts trots feber, ganska slut... men nu två veckor senare börjar förkylningen ha försvunnit. Har sedan dess jobbat med ett möhippealbum till en kompis så det har inte blivit mycket annat gjort på scrapfronten. Försökte i kväll men fastnade på att alla korten var med dottern i röda kläder och det kändes inge bra med de nya papperna som jag ville använda.

Hittade den här hos Helena och den var ju rätt kul så jag svarar jag också...

Tio första:
Första bästa kompis: Nina
Första bil: röd golf, -89
Första kärlek: Kalle på dagis
Första husdjur: hm, katt eller kaniner, tror kaninerna var först, har även haft chinchilla, höns och grisar
Första semester: Ja, kommer inte ihåg de första med mina föräldrar men den första utan dom var en 2 veckors resa till grekland med 3 kompisar när jag fyllde 17
Första jobb: Packade grillkorv på konsum chark 2 somrar
Första köpta skiva: åh, det var en LP med Alphavilles (hur stava) Forever young
Första riktiga kärlek: vad räknas som riktig kärlek?
Första piercing: hål i öronen på min 13-årsdag, överenskommet med mamma som var rädd fr nickelallergi
Första konsert: Guns and Roses i Globen typ -92

Nio senaste
Senaste alkoholdrycken: Vin i fredags
Senaste bilfärd: till och från jobbet idag
Senaste filmen du såg: oj, så länge sen så jag kommer inte ihåg
Senaste ringda telefonsamtal: skällde på Telia på jobbet idag
Senaste bubbelbadet: hm, badade trätunna på jobbkonferans i mars...
Senaste spelade cd: Orup senaste i bilen
Senaste kyss: sambon i går
Senaste gången du grät: Nåt sorgligt på tvn häromdagen säkert, gråter ju jämt
Senaste måltiden: varmkorv och hemgjort potatismos med dottern till middag

Åtta har du någonsin:
Dejtat en av dina bästa kompisar: Visst, först kompisar, sen dejtat, sen kompisar igen
Blivit arresterad: Nej, absolut inte
Blivit kär vid första ögonkastet: Näpp
Fastnat med blicken i någons urringning: Ja, i nåt föööör urringat har jag väl fasat över det och därför glott
Fått ditt hjärta krossat: Visst, många gånger när jag var yngre
Sagt att du älskar någon utan att mena det: Näej det tror jag inte
Haft ett one night stand: Nja
Busringt till någon: Japp

Sex saker du gjort idag:
1. Jobbat
2. Hämtat på dagis
3. Gjort middag
4. Käkat födelsedagstårta hos AC
5. Försökt scrappa men givit upp
6. Surfat vanliga bloggrundan

Fem favorit"saker" utan rangordning:
1. Vårt hus
2. Min bil
3. Mina pysselsaker
4. Datorn
5. Centraldammsugaren

Fyra personer du kan berätta allt för:
AC, sambon, Gunilla, Karin

Tre val:
Blått eller rött? Blått
Sommar eller vinter? SOMMAR!
Choklad eller chips? Både och, och mycket av båda

Två saker att göra innan du dör:
1. Få fler barn
2. gifta mig

En sak du ångrar:
Att jag hade på mig svarta finbrallorna och svart kofta till AC. De blev fulla i katthår förstås! Att jag aldrig lär mig!

/Godnatt!

1 comment:

Anna-Carin said...

*skrattar*

Det var längesen vi var på bio. Numera blir det ju mest pyssel.

Tror vi såg den svenska/danska med Tuva Novotny senast?