Thursday, October 14, 2010

Mössa och tröja

För ett par veckor sen fick jag lunginflamation, var sjukskriven två veckor och hann då surfa en hel del. Hittade ett gäng sy-bloggar och blev så inspirerad att jag beställde tyg själv. Har nu lyckats knåpa ihop de första plaggen. Här kommer lite bildbevis.

Först ut är en tröja som jag sytt till Malte. Den blev konstigt sned, vet inte vad jag gjorde fel, axlarna blev liksom olika höga. Syns inte jättemycket när den sitter på men när man lägger ut den ser den helt galen ut.


Här kommer lite bilder på en mössa som jag sydde till Lova igår. Den blev jättebra och hon är nöjd med den. Jag ritade faktiskt mönstret själv men efter anvisningar hos KokaLAL. Hon har för övrigt en av de bloggar som inspirerade mig att försöka sy. Jag förlängde dock mönstret lite för att få lite häng på mössan.







No comments: