Saturday, August 15, 2009

Svininfluensa?

Jag ligger hemma i soffan och känner mig ensam och ynklig medans sambo och dotter är på 35-års-fest. Jag har åkt på nån influensa så det var inte läge att åka på fest. Jag gjorde i alla fall ett kort till födelsedagsbarnet tidigare i veckan. Kortet är gjort till Scraplagrets augusti-tävling som är en färgutmaning, nämligen olivgrönt och turkost, vilket passar mig ypperligt.

Jag har klippt ut två stjärnor ur mönstrat papper från American
Craft och October Afternoon, stjärnorna har jag ruggat kanterna
på, chalkat och ritat längs kanten med brun penna. 35 är stansat 3
ggr ur svart bazzil men QK Diesel. Jag har limmat ihop de tre lagrena,
haft på stickels och sen 3D-lackat. Slutligen har jag ritat en ram och
satt dit några Kaiser-bling.
Jag har scrappat lite ikväll också. Har gjort en layout till en tävling i Joggemias blogg, efter en av Joggemias fina skisser. Jag har följt skissen nästan slaviskt för den passade så bra. Fotot blev förstås inte det bästa eftersom det blivit helt mörkt innan jag var klar.

Mönstrat papper från October Afternoon. Stjärnbården
har jag gjort genom att rita av en Just the edge och klippa ut.
Rubriken är chippboard från Heidi Swap. Har även använt dymo.
Ramen på korten är beställd i framkallningen.



3 comments:

joggemia said...

Mycket snygg tolkning av min skiss! Hoppas du börjar må bättre!

Kram Mia

Lilltolen said...

Gillar verkligen ditt kort - precis så enkelt som jag skulle vilja ha. Mycket snyggt! Krya på dig!!!!

Marie - Med mina händer... said...

Så snyggt - både kortet och layouten! Jag gillar också joggemias skisser! Inspirationen kickar igång direkt.

Hoppas resten av familjen klarat sig från sjukan.