Saturday, January 10, 2009

Tag-pocket-kort

Jag har ju gjort ett tag-pocket-kort som presentkort till svärmor när hon fyller 60 nu den 17/1. Var första gången jag gjorde det, himla kul och himla massa jobb! Tur att vi var lediga länge över jul och nyår för jag höll på flera dagar med detta. Fick ju för mig att fota det nu ikväll och det var kanske inte så smart för ljuset är ju inte jättebra men jag orkar inte göra om det så håll till godo.
Framsidan är enkel med 60 i chipboard-thickers
som jag haft distress-stickels på och sen 3D-lack.
Har använt mig av mönsterpapper från Chatterbox.

När man knyter upp bandet finns det en blomma innanför,
är primablommor med en utstansad retroblomma bakom
och en Kaiserbling i mitten. Fjärilen är en Joolee-stickers.

Under blomman har jag stämplat två swirls
och embossat med clear, blev himla effektfullt!
(men svårt att fota)

Här är hela kortet uppvecklat och man ser alla taggar.
Är en liknande blomma här inne i kortet.
Såhär ser taggarna ut. Har använt svart dymo,
Carolinas textstämplar, stämplarna patterned bugs
från Inkadinkado, rubons från American Crafts och
stansat i QK Moxie. Stämplarna är antingen stämplade
i svart och embossade med clear eller stämplade
och embossade med svart.

1 comment:

PysslarTagen said...

Vilket jobb, men det blev väldigt snyggt!